مجموعه آزمون های ارزیابی حرکات کودکان(Movement ABC)
این ابزار هنجاری(1992)، تکالیف حرکتی درشت و ظریف کودکان 4 تا 12 ساله را به صورت کمی و کیفی ارزیابی کرده و سطح ضعف حرکتی آنها را نشان می دهد.
آزمون تبحر حرکتی بروئینینکس- اوزرتسکی(BOTMP)
این ابزار هنجاری(1978) دارای 8 خرده آزمون است که مهارت های حرکتی درشت و ظریف کودکان 4 ساله تا نوجوانان 14 ساله را ارزیابی کرده وبه منظور تفکیک کودکان هنجار از کودکان دارای اختلال حرکتی استفاده می شود.
زمینه یابی ادراکی- حرکتی پردو(PPMS)
این ابزار اندازه گیری مشاهده ای (1996)، تعادل و وضعیت قامت، تصویر بدنی و تشخیص اجزای بدن، تطابق ادراکی- حرکتی، کنترل بینایی و ادراک شکل را ارزیابی می کند و برای کودکان 6 تا 10 ساله قابل استفاده است.
فهرست توالی رشد مهارت های حرکتی بنیادی(DSFMSI)
این ابزار ملاکی (1990) براساس مشاهده و تجزیه و تحلیل فیلم، هر الگوی بنیادی را به صورت کلی به 4 یا 5 مرحله طبقه بندی می کند.