مجموعه آزمون های ارزیابی حرکات کودکان(Movement ABC)
این ابزار هنجاری(۱۹۹۲)، تکالیف حرکتی درشت و ظریف کودکان ۴ تا ۱۲ ساله را به صورت کمی و کیفی ارزیابی کرده و سطح ضعف حرکتی آنها را نشان می دهد.
آزمون تبحر حرکتی بروئینینکس- اوزرتسکی(BOTMP)
این ابزار هنجاری(۱۹۷۸) دارای ۸ خرده آزمون است که مهارت های حرکتی درشت و ظریف کودکان ۴ ساله تا نوجوانان ۱۴ ساله را ارزیابی کرده وبه منظور تفکیک کودکان هنجار از کودکان دارای اختلال حرکتی استفاده می شود.
زمینه یابی ادراکی- حرکتی پردو(PPMS)
این ابزار اندازه گیری مشاهده ای (۱۹۹۶)، تعادل و وضعیت قامت، تصویر بدنی و تشخیص اجزای بدن، تطابق ادراکی- حرکتی، کنترل بینایی و ادراک شکل را ارزیابی می کند و برای کودکان ۶ تا ۱۰ ساله قابل استفاده است.
فهرست توالی رشد مهارت های حرکتی بنیادی(DSFMSI)
این ابزار ملاکی (۱۹۹۰) براساس مشاهده و تجزیه و تحلیل فیلم، هر الگوی بنیادی را به صورت کلی به ۴ یا ۵ مرحله طبقه بندی می کند.